over blog

Meer omzet door achteraf betalen

20 juli 2018, Wim Krechting

Meer omzet door achteraf betalen

Meer omzet

Door het aanbieden van achterafbetaalmethoden kan een webwinkel meer omzet behalen. Als je zoekt op internet vind je zomaar percentages die op een 15% hogere conversie wijzen. Dat zijn met recht cijfers waar je warm van wordt.

Klant centraal

Er zijn meerdere redenen aan te wijzen waarom het een aantrekkelijke betaalmethode is. De aanbieder boort niet alleen een doelgroep aan die gewend is om een product eerst te zien en te voelen en daarna pas te betalen. Het is ook handig als je vooraf al weet dat je van een aankoop ook weer artikelen retourneert, bijvoorbeeld bij mode. Dan schiet je als klant niks voor aan de webwinkel. Een heel mooi resultaat, alleen maar door jouw klant centraal te stellen.

Keerzijde van de medaille

Ook hier bestaat de spreekwoordelijke keerzijde van de medaille. Deze omzet kost natuurlijk gewoon geld. Dat is ook niet vreemd want er moet een kredietcheck worden gedaan op klanten, vaak wordt er voorgefinancierd en er wordt ook schade geleden door niet-betaling van klanten. Tarieven van 3% tot meer dan 5% berekend door aanbieders van deze betaalmethode zijn daarom helemaal niet vreemd of excessief, maar gaan wel direct ten kosten van de marge. En doorberekenen van deze kosten aan de klant haalt nou net weer een streep door het unieke van achteraf betalen.

Het kan anders

Met een smart contract betaaloplossing combineert GoCredible het beste van vooraf en achteraf betalen in één product: de zekerheid van betaling en de klant die alleen betaalt voor wat hij krijgt. Tegen lagere kosten. Wel de lusten, maar niet de lasten van achteraf betalen. Hoe maken we dat waar?

Een klant betaalt bij het afrekenen van zijn winkelmand met iDEAL aan de derdengeldenrekening van GoCredible. Wij informeren de winkel dat de klant aan ons heeft betaald en daarmee meteen zijn kredietwaardigheid heeft aangetoond. Direct na levering maken wij het geld over aan de winkel. Deze uitbetaling koppelen we aan een objectieve bron. Niet betaald? Dan wordt er niet geleverd. Niet geleverd? Dan is de consument ook geen geld kwijt. Een oplossing zonder schade en hoge kosten.

Als de levering aan consumenten plaatsvindt, voldoet onze betaaloplossing ook nog eens aan het keurmerk van Thuiswinkel Waarborg.

Mogelijkheden

Op bovenstaande voorbeeld zijn veel variaties te bedenken. En ook B2B-platforms lenen zich uitstekend voor deze betaaloplossing. In branches met marginale marges, kan deze betaalmethode een uitkomst zijn; door het uitbannen van schade ontstaat een directe margeverbetering.

Daarnaast maakt onze betaaloplossing het mogelijk om nieuwe markten te betreden die voorheen onhaalbaar leken. Een goed voorbeeld hiervan is onze partner Bynco die alleen via haar webshop auto’s verkoopt. Een andere toepassing is een handelsplatform waar de gebruikelijke (hoge) handelsprovisies tot het minimum worden gedrukt, gewoonweg omdat wanbetaling wordt uitgebannen. Zonder deze zekerheid zijn dergelijke innovaties gewoon niet mogelijk.

Meer weten of samen met ons de creativiteit prikkelen? Bel voor een verkenning! 085 060 3102

Aankoopbescherming: sleutel voor veilig online zakendoen