referentiecases сarFY

DAGO Autogroep lanceert online autodealer CarFY

In 50 jaar tijd is DAGO uitgegroeid van een familiebedrijf tot een groot dealernetwerk van gerespecteerde merken en aanvullende mobiliteitsdiensten. DAGO verbreedt haar horizon nu met de lancering van CarFY: een online autoshowroom en handelsplatform voor occasions. Daarmee is het aanbod van DAGO nu toegankelijk voor een veel groter publiek

Binnenkort weet je niet beter en koop je ook je auto online

Met het platform CarFY bedient DAGO klanten die buiten het bereik van de fysieke showroom vallen of die niet naar de showroom willen. Soms weet een koper al precies wat hij wil of laat hij het onderhandelen met een verkoper liever achterwege. Deze nieuwe doelgroep bereiken, dat is de wens van DAGO. De koper ongestoord een keuze laten maken en alles online laten afhandelen. Met hetzelfde gemak waarmee hij andere aankopen online doet.

 

DAGO over haar keuze voor smartP

“Voor CarFY heeft DAGO Autogroep gezocht naar de key factoren die doorslaggevend zijn bij het doen van online transacties. Transparantie over de prijs, staat en verleden van de auto enerzijds en de zekerheid van garantie, betaling en levering aan de andere zijde blijken beslissend.

De betaling moet veilig en op tijd geregeld zijn, zodat de levering ongestoord kan plaatsvinden. Dit geldt natuurlijk voor zowel leverancier als klant. Om dat waar te maken is DAGO Autogroep bij een partnership met GoCredible uitgekomen.” Paul Fijn – namens CarFY en DAGO.

IJzersterke propositie

CarFY geeft haar klanten met SmartP de zekerheid dat zij alleen hoeven te betalen als ze de auto ook echt krijgen. Zonder het risico hun geld kwijt te raken. Of vast te zitten aan de auto als deze niet naar wens is. Met de ijzersterke SmartP betaaloplossing is dat mogelijk.

Gemak en bescherming

Cruciaal is de zekerheid dat alles goed geregeld is. Als de koop onverhoopt niet doorgaat, krijgt de consument zijn geld direct terug. Dit is de waarde van SmartP.

Nieuwe markt

DAGO boort een nieuwe markt aan die tot voor kort ondenkbaar was: directe online conversie in de autobranche. GoCredible transformeert jouw marktplaats, de consument kan niet alleen kijken, maar ook meteen zorgeloos betalen. En dat biedt unieke conversiekansen.

Meer dan een online-betaling

De betaling van je klant is goed en veilig geregeld. Maar ook als de koop niet doorgaat verzorgt GoCredible automatische terugbetaling. Tevens voldoe je aan wet- en regelgeving. Het is namelijk niet toegestaan een volledige aanbetaling te vragen en je biedt via GoCredible een wettelijk verplichte achterafbetaalmethode aan.

Voor dit online model kennen andere betaalmethoden tekortkomingen. Op locatie laten pinnen vraagt om logistiek, investering en vertrouwen in de bezorger. Het kan gebeuren dat er geen verbinding is of de pinlimiet niet toereikend is. Creditcard is een dure manier van betalen en kan teruggedraaid worden. GoCredible ondervangt dit met SmartP allemaal voor je organisatie.

Meer informatie

Wil jij als autobedrijf net als CarFY en Bynco de SmartP betaaloplossing gebruiken waarmee jij je onderscheidt van andere autobedrijven? Kies dan voor maximale zekerheid en stap bij ons in! Download hier onze white paper ‘Online betalingen voor je online autoshowroom’

Wil je meer weten over samenwerken met GoCredible?

Referentiecase Bynco
Referentiecase Butlaroo

DAGO Autogroep

DAGO Autogroep is in 1969 gestart door vader Wim Smees als Volkswagendealer. In handen van zoons Frank en Richard is DAGO inmiddels dealer van Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en VW Bedrijfswagens. DAGO is in 2018 uitgeroepen tot ŠKODA autodealer van het jaar.