over blog

GoCredible is reseller van Ingenico betaalautomaten!

30 april 2024, Yara Stoffels

Als je aan betaalautomaten denkt, denk je waarschijnlijk al snel aan Ingenico. Ingenico is de wereldwijde marktleider op het gebied van betaalautomaten en andere elektronische betaaloplossingen. Als de nummer 1 werkt Ingenico samen met meer dan 1.000 banken en acquirers, met als resultaat dat er meer dan 40 miljoen Ingenico betaalautomaten verspreid over 37 landen actief zijn. Ook GoCredible is een samenwerking met Ingenico aangegaan en is nu reseller van Ingenico betaalautomaten.

Om een beeld van deze nieuwe samenwerking te schetsen, ging GoCredible in gesprek met Jan Gepko de Haan, Country Manager Benelux bij de Ingenico Group.

Kan je kort vertellen waar Ingenico voor staat?

Jan Gepko: “Wij zijn wereldmarkleider in betaaloplossingen. Overal ter wereld kan je onze pinautomaten vinden, bij winkels, parkeerautomaten, tolpoortjes, noem het maar op. De bedrijven waar Ingenico bij betrokken is, zijn erg divers. Van winkel, taxi, vending, tot high tech supermarkt, wij leveren voor elke situatie de geschikte betaaloplossing. Ik vind het zelf vooral altijd leuk om te zien dat ik overal Ingenico betaalautomaten tegenkom, ook als ik op vakantie ben.”

Waar houdt Ingenico zich momenteel mee bezig?

“Ingenico heeft drie ‘key areas’ waar wij ons op het moment op focussen.

Allereerst zijn we bezig met de introductie van Android-betaaloplossingen, welke naast onze Linux betaalautomaten toegevoegd worden aan het assortiment. Met de Android betaalsystemen kunnen we nog veel meer, zoals het toevoegen van zogenaamde ‘added value’ producten en diensten via apps op de betaalautomaten. Voorbeelden hiervan zijn loyalty-programma’s en ticketing aan de betaalautomaat toe te voegen. In Amerika is bijvoorbeeld nu het ‘Buy Now, Pay Later’-concept erg populair. Dit kan met een Android betaalsysteem ook via de betaalautomaten worden geregeld.

Ten tweede focussen we op het verder ontwikkelen van ons Terminal Management Systeem waar al miljoenen betaalautomaten wereldwijd op zijn aangesloten. Betaalautomaten worden remote beheerd door het Terminal Management Systeem en met slimme functionaliteiten kunnen we er ‘remote’ voor zorgen dat de automaten optimaal werkend en beschikbaar zijn.

Daarnaast ontsluiten wij ook nieuwe diensten door overeenkomsten met derde partijen te sluiten, die hun diensten kunnen aanleveren via de betaalautomaten. Als reseller kan je dan vervolgens apps aanbieden aan winkeliers. Zij kunnen dan kiezen welke apps bij hun propositie passen en aan de consument willen bieden. GoCredible houdt zich ook bezig met het ontwerpen van software voor de betaalautomaten en kan dus, naast haar diensten als reseller, ook apps aanbieden via het platform. Dit zou ook in overleg met een partner kunnen, zodat we een persoonlijke wens voor de betaalautomaten kunnen vervullen.

Jan Gepko: “Ten derde bieden wij ‘terminal-as-a-service’. Een full-service dienst waarmee we veelal grote banken en acquirers ‘ontzorgen’ door het bieden van het volledige operationele proces rondom de betaalautomaten, van installatie tot onderhoud, helpdesk en service op locatie, inclusief software tegen een vaste maandelijkse vergoeding.”

Wat is jouw rol bij Ingenico?

“Al sinds 1991 ben ik betrokken bij het elektronisch betalen in Nederland. Ik heb toen de eerste betaalautomaten in Nederland verkocht. Nu ben ik verantwoordelijk voor de Benelux-tak van Ingenico. Wij distribueren onze betaaloplossingen via meerdere distributiekanalen, waaronder dus ook resellers. Deze partners ondersteunen wij om zodoende volledige betaaloplossingen naar de markt te brengen. Hierdoor hebben winkeliers/merchants maar met één partij te maken (de reseller) en kunnen zij door een soepel en volledig proces ook in de toekomst makkelijk zaken blijven doen.”

Reseller van betaalautomaten, wat houdt dat precies in?

GoCredible verkoopt nu de betaalautomaten van Ingenico aan directe vendors. Ook klanten die gebruik maken van de Smart Payments oplossing van GoCredible kunnen hiervoor kiezen. Dit betekent dat deze klanten nu geen losse leveranciers meer nodig hebben voor een volledig betaalproces, maar genoeg hebben aan GoCredible.

“We bieden een geïntegreerde oplossing voor onze partners. Klanten moeten momenteel nog in meerdere systemen werken, namelijk ons portaal voor Smart Payments en het Terminal Management Systeem. Dankzij het partnership met Ingenico hebben we de mogelijkheid dit samen te voegen, wat de foutgevoeligheid vermindert en veel gemak oplevert voor onze klanten.”
– Lars van der Vliet, CTO bij GoCredible

We zijn heel enthousiast deze nieuwe innovatieve tak toe te voegen aan onze bestaande dienstverlening. GoCredible is altijd op zoek naar de beste betaaloplossing voor elke klant. Wij geloven dat de samenwerking met Ingenico ons een stap dichterbij brengt om dat doel te bereiken.

Contact

Meer weten hoe we jouw bedrijf een volledig betaalproces kunnen aanbieden? Neem contact met ons op!

Volg ons ook op LinkedIn voor alle updates over het bedrijf en de betaalsector.

Flexkantoren vormen speelruimte voor financiële criminaliteit