Blog

Goede ervaring met Autobetaalservice!
30 juli 2018, Teun Lammers
LinkedInTwitterEmailWhatsApp

Wouter vertelt over zijn goede ervaring met Autobetaalservice. Foto van Wouter in zijn auto.
Interview met Wouter over zijn ervaring met Autobetaalservice.

 

Wanneer heb je Autobetaalservice voor het eerst gebruikt?

Toen ik mijn vorige auto verkocht, gaf de koper aan Autobetaalservice van GoCredible te willen gebruiken. Ik kende het niet. Hij benadrukte dat het voor ons allebei prettiger zou zijn.

Niemand heeft tegelijkertijd zowel de auto als het geld in zijn bezit. En bij allebei de partijen wordt meteen een ID-check gedaan. Dat geeft een geruststellend gevoel. Nadat hij uitgelegd had hoe het werkte, leek het me een goed initiatief. Ik heb me meteen aangemeld en het was binnen twee werkdagen geregeld.

Hoe deed je het daarvoor met betalingen bij een verkoop?

Vroeger vond ik het minder spannend. Dan ging het bijvoorbeeld over een brommer of een scooter; kleinere bedragen. Maar als het om meer dan 5000 euro gaat… Daar loop je liever niet mee over straat. Stel dat je een auto verkoopt voor €15.000,- en iemand betaalt met allemaal briefjes van 50 euro. Hoe check je of alle driehonderd briefjes echt zijn?

Een ander punt is de dagelijks maximaal opneembare hoeveelheid geld. Bij de meeste banken is dat 5000 euro. Dan kan iemand de betaling uitstellen onder het mom ‘mijn dagelijkse limiet is bereikt’. Of je loopt het risico op valse overschrijvingen. Oplichters maken steeds betere apps na voor internetbankieren. Ze laten je meekijken als ze de betaling doen, je ziet het bericht ‘betaling gelukt’ en later blijkt er helemaal niet betaald te zijn.

Is de dienst Autobetaalservice je bevallen?

Wat ik sterk vind aan Autobetaalservice, is dat zij het hele ongemak uit de deal halen. Je hoeft je niet meer druk te maken over wie, wat en wanneer. Zij zijn de derde partij in de transactie. Zij nemen het ‘wie, wat, wanneer’ uit handen en navigeren koper en verkoper door het proces heen. Wanneer het geld op de tussenrekening staat, krijg je een seintje en kun je naar het postkantoor om de auto over te schrijven. Als alles gaat zoals afgesproken en de koper is akkoord, is de deal rond.

De geruststelling voor de verkoper is dat het geld op een derdengeldenrekening staat. Daar kan de koper het niet meer vanaf halen. Hij krijgt het alleen teruggestort als de verkoper zich niet aan de vooraf gemaakte afspraken houdt.

Wat was je tweede ervaring met Autobetaalservice?

De tweede keer heb ik zelf aan de koper voorgesteld om Autobetaalservice te gebruiken. Het ging toen om de verkoop van mijn motor. De koop werd op zaterdag gesloten. De koper maakte het geld meteen over naar de rekening van Autobetaalservice. We konden alleen de RDW-check niet volledig doen. Desondanks durfde de koper het aan en heb ik de motor ook meteen meegegeven. Dat vertrouwen geeft Autobetaalservice.

Zou je Autoservice aan anderen aanbevelen?

Zeker. Als je waardevolle transacties doet, wil je weten met wie je zaken doet. Ik denk daarom dat het voor kopers en verkopers goed zou zijn als Autobetaalservice bekender wordt. Dan hoef ik de andere partij niet meer te overtuigen.