Blog

DTC Media zet in op de toekomst
29 mei 2020, Wim Krechting
LinkedInTwitterEmailWhatsApp
online verkoop module showroom

Je showroom wordt een webshop

DTC Media – hét fullservice marketingbureau voor de automotive branche – tilt klantenservice naar een nieuw niveau met haar Online Verkoopmodule. Met de Online Verkoopmodule bouwt elk autobedrijf haar eigen website om in een laagdrempelige online-occasion-webshop waar een klant niet alleen kan kijken en kiezen, maar ook meteen kan kopen. 

Betalen met SmartP, voor de zekerheid

Deze unieke klantreis is alleen mogelijk met een veilige betaaloplossing voor koper én verkoper. DTC Media heeft daarom de SmartP betaaldienst van GoCredible in hun concept opgenomen. Een betaling gebeurt met een herkenbare en laagdrempelige iDEAL-transactie op de derdengelden rekening van Stichting GoCredible. Die bewaart het geld totdat de klant de auto accepteert. Vervolgens betaalt GoCredible het autobedrijf direct uit als de aflevering heeft plaatsgevonden. Zelfs als de aflevering op locatie bij de koper thuis is.

Win-win

De verkoper weet dat de koper kredietwaardig is, de koopsom staat namelijk al klaar. De auto hoeft ook maar één keer klaargemaakt worden voor aflevering zonder onzekerheid of de koper wel serieus is. 

En als de koop onverhoopt toch niet doorgaat, dan krijgt de koper zijn of haar geld vanzelf terug. Zonder hier moeite voor te doen. Klinkt te mooi om waar zijn? Dat is het niet. Dit is de nieuwe klantervaring.

Vernieuwende dealers

In 2019 vergrootte DAGO Autogroep haar klantbereik met de introductie van het volledig online-occasion-webshop CarFY.nl kanaal. En onlangs zette Opel Dealer Liewes Roden met de Online Verkoopmodule een volgende stap in de toekomst. Wat deze autobedrijven in de oplossing benadrukken is de keuze die de klant krijgt met een extra verkoopkanaal. Het is een snelgroeiende doelgroep die ervoor zorgt dat het aantal online aankopen vlot toeneemt.

De SmartP betaaloplossing

Deze conditionele betaaloplossing van GoCredible is een unieke en efficiënte manier om veilig grote bedragen te kunnen betalen en ontvangen zonder leverings- en debiteurenrisico te lopen. Voor Liewes Roden en CarFY wordt de betaaldienst in een B2C en B2B opzet aangeboden. Ook platform Bynco.com maakt al sinds 2017 gebruik van deze manier van betalen. Bij een uitbetaling wordt én het autobedrijf uitbetaald én ontvangt het platform de succesfee voor haar dienstverlening. Hiermee is meteen voldaan aan de nieuwste vereisten vanuit de PSD2-wetgeving die voor platformen geldt.

Meer weten?

Bekijk hier onze flyer ‘online betalingen voor je online autoshowroom’, de casus van CarFY en Bynco, of bel Teun Lammers, 085 060 31 02.